reklama

Ten môj Dunaj

„Nie. Nie je špinavý! Dunaj nie je špinavý! To sa ti len zdá! Voda v Dunaji nie je vždy nádherne modrá. Ale čistá, bez škodlivých látok, to je vždy.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Trúfam si povedať, že viem, o čom hovorím. V Dunaji plávam dvakrát do týždňa, už štvrtý rok. Od januára do decembra. Bez ohľadu na teplotu vody, či vzduchu. Jediné, čo obmedzuje moje plávanie, je výška hladiny Dunaja. Nad 4 metre už zodpovední plavci a vodáci do tejto rieky nelezú.

Ja v Dunaji
Ja v Dunaji (zdroj: Sis)

A všetkým tým pochybovačníkom a posmešníkom vždy odpovedám. Že za celý ten čas som nemala žiadne vyrážky, kožné ekzémy, tráviace alebo dýchacie problémy, ktoré by súviseli s dunajskou vodou a jej kvalitou. Ale že také problémy mávam celkom často na obľúbených bratislavských kúpaliskách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme, že v Dunaji sa nájde, najmä po daždi, alebo, keď sa v Alpách topí sneh, kopec mechanických nečistôt. Konárov, haluzí a takého podobného bordelu pláva na hladine veľa (to v čase veľkej vody a vtedy sa nepláva). Ba aj samotnú vodu nezriedka mútia mikročastice kameňa z ľadovcových morén, ale ani tie zdraviu neškodia.

Ale tečúca riečna voda má v sebe ukrytú takú neuveriteľnú životnú energiu, že ňou celý nasiaknete. Prestúpi vás skrz naskrz a keď sa k nej pridá ranné slniečko, je to relax, aký nezažijete nikde inde.

Dunaj ako zrkadlo
Dunaj ako zrkadlo (zdroj: AndyO)

Dunaj a jeho mágiu som objavila dosť neskoro. Zistiť až po päťdesiatke, že rieka, na brehu ktorej celý život žijete, je taká úžasná, je trochu aj škoda. Toľko času som stratila!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale odkedy Dunaj naozaj VNÍMAM, a to doslova celým telom, som ním unesená. Nikdy ma neomrzí pozerať sa na neho z brehu, z kajaku, z mosta či doslova z hladiny. A mám ho rada nielen v Bratislave. I starý Dunaj a jeho ramená mi počarovali.

V ramenách starého Dunaja
V ramenách starého Dunaja (zdroj: AndyO)

Našla som dokonca svoje obľúbené miesto. Uspokojuje moju potrebu tesného kontaktu s dunajskými vodami. Sú tu, vlastne, až tri Dunaje.

3x Dunaj
3x Dunaj 

Z ľavej strany priteká Dunaj svojím novým korytom spod vodného diela Gabčíkovo, sprava sa vynára starý Dunaj, trochu pokrútený labyrintom ramien a zátok a rovno predo mnou sa spájajú do tretieho-nového Dunaja. Väčšieho a silnejšieho než bol ten pôvodný, ten pod Hrušovskou zdržou, kde sa rozdelil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dunaj nikdy nie je rovnaký. Ale vždy je krásny.

Naozaj je modrý
Naozaj je modrý (zdroj: AndyO)
Andrea Ostrihoňová

Andrea Ostrihoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Som aktívna. Niekedy. Zoznam autorových rubrík:  Cool Curaçaohlavovinyknigy, knihy, booksIrečité ÍrskoNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu