reklama

Hrady z piesku

Po kolená v teplej vode usilovne vyplazujem jazyk, aby som poriadne vychutnala slanú chuť morského vzduchu. Chodidlá sa mi zabárajú do mäkkého piesku, vlasy mi splieta vietor do nerozčesateľného hniezda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Od horizontu až k mojim nohám sa čerí Severné more a posiela mi našuchorené vlny a vlnky na rozlúčku.

Roztiahnem doširoka ruky a z celej sily zakričím. “Ahooooj, moréééé! Nebuď smutnéééé. Ja zas príííííídem.“

More smutné vôbec nie je, ba za mnou sa ozve ľudský smiech. To sa okolo hopkajúci bežec zabáva na mojej rozlúčke.

Už som to písala, aj nespočetne veľa ráz povedala. Ja a more. To je iný príbeh. Závislosť najvyššieho stupňa. Musím do morskej vody aspoň raz za pol roka vopchať nohy či ruky. Inak by som určite uschla. Veď som ryba.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ako správny otužilec tie končatiny a vlastne aj celé telo, najradšej pchám do Severného mora.

Život to tak zariadil, priniesol mi k nohám celé more. A ja si ho užívam.

Švédi majú toto leto 200-ročný teplotný rekord. Nepršalo už 3 mesiace. Nielen že sa nesmú klásť ohne na pláži, nesmie sa grilovať ani doma na záhradách. A nesmie sa ani polievať trávniky z verejného vodovodu. Polievať smiete, len ak máte vlastnú studňu.

Hnedočervené drevené domčeky s bielymi okennými rámami, úplne ako z ľúbostných filmových príbehov Ingy Lindstromovej, lemujú uschnuté pásy spálenej trávy a mŕtvych kríkov.

To sú mínusy a nepríjemnosti, ktoré zas vyrovnáva neskutočné slnečné počasie na Mellbystrand. Modrú oblohu a teplé more si užívajú všetci. Letné chaty, domčeky a vily sú prepchaté. Uličkami sa ponevierajú haldy turistov, peších i na bicykloch. V miestnom supermarkete majú problém s parkovacími miestami, s nedostatkom piva a jednorazových detských plienok. Ale šťastní dovolenkári, hnedí ako lieskové oriešky, polihujú po pláži a kochajú sa letným morom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Letná Mellbystrand
Letná Mellbystrand (zdroj: Andy O)

Ja som sa túto sezónu kochala pieskovými hradmi. Mušle už zbierať nemôžem, nemám ich kam dávať. Tak som zbierala pieskové hrady, zámky a iné kreácie. Každý deň som sa po pláži prešla a pozerala, čo kto kde vybudoval. Desať kilometrov dokonalého pieskoviska na hranie zlákalo veru kde koho. V noci plážový piesok dohladka vyupratoval morský príliv, tak ráno mohli nastúpiť ďalší stavbári.

Hrad Trosky
Hrad Trosky (zdroj: Andy O)

Niektorí pieskové konštrukcie poňali čisto technicky. Veď aj hŕba piesku vytvarovaná vedierkom detskej fantázii postačuje. Škaredé to bolo ako petržalské paneláky.

Pieskové paneláky
Pieskové paneláky (zdroj: Andy O)

Iným manuálne zručnosti zaostávali za kreatívnou fantáziou a radšej ako obydlia rozprávkových bytostí vytvárali v nánosoch piesku oné bytosti priamo. Alebo nepeknosť svojich konštruktov obratne zakryli krásou bielych morských mušlí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Ozdobený hrad
Ozdobený hrad (zdroj: Andy O)

Hitparádu jednoznačne vyhral pieskový Angkor Vat (ako ho pomenoval Martin). Úžasné dielo, ktoré jeho budovateľ obozretne postavil nad hranicou prílivu a pláž teda zdobil viac dní. (Dorazili ho až zvedavé čajky.)

Angkor Vat
Angkor Vat (zdroj: Andy O)

Pri svojej hlasnej rozlúčke s morom som si v duši ticho sľúbila, že nabudúce postavím hrad aj ja! A nie hocijaký, taký s poriadnymi vežičkami. Princa už do hradu mám.

Na brehu
Na brehu (zdroj: Andy O)
Andrea Ostrihoňová

Andrea Ostrihoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Som aktívna. Niekedy. Zoznam autorových rubrík:  Cool Curaçaohlavovinyknigy, knihy, booksIrečité ÍrskoNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu