reklama

ŽIŤ na plný plyn a ešte trochu viac

Rada vyhrávam,  ale to asi každý človek. Ja však rada vyhrávam nad sebou. Je to totiž ten druh boja, ktorý neoklamete. Ktorého výsledok si nemôžete „zariadiť“ alebo vyhádať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Boj samej so sebou nenecháva za sebou porazených súperov. Len nezjedené veterníky alebo rezne. Prekonané kilometre a litre potu. Zdolané strachy či vykričané hlasivky.

Takáto výhra mi prináša vypracované svaly na tele i na duši, sebaovládanie a úctu. A, k počudovaniu, aj úžas a šťastie. Omamný pocit, že som niečo dokázala. Že som sa prekonala, že som zdolala lenivosť, pohodlnosť, výhovorky. Že to dokážem.

Je mi len trochu ľúto, že som na to prišla až v tomto veku. Som predsa len už trochu staršia verzia. Ale žiť na plný plyn a pri plnom vedomí, chcem až na doraz. Nechcem odkladať veci na potom. Nevzdám sa snov a s odvahou skočím do všetkého po hlave.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie je to bláznovstvo, ani póza.

Len som mala príležitosť vidieť, ako sa môjmu otcovi chorobou postupne zmenšuje svet. Z celej zemegule mu zostalo len Slovensko. Zo Slovenska sa behom mesiaca stala Bratislava. Mesto sa scvrklo na ulicu a ulica atrofovala na byt. Z bytu sa stala len izba a hneď za ňou sa jeho svet zredukoval na posteľ. A známe steny nahradila neosobná nemocnica a potom liečebňa.

Ja chcem mať v tej posteli na čo spomínať. Nechcem ľutovať, že som niečo nestihla, nemala príležitosť alebo si netrúfla vyskúšať. Nechcem sa ľutovať.

Bola som aj ja pripútaná a nevládna. Po operácii nohy. Bolelo ma čo i len prstom na nohe pohnúť. Cítila som sa bezmocná a zúfalá. Bála som sa, že budem krívať do konca života. Ale dostala som sa z toho. Vlastnou tvrdohlavosťou a zaťatosťou. Kým sa dokážem hýbať, kým budem vládať, dovtedy budem skúšať všetko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre ten pocit, že ešte môžem....

Oceán
Oceán (zdroj: Andy O.)
Andrea Ostrihoňová

Andrea Ostrihoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  153
  •  | 
  • Páči sa:  107x

Som aktívna. Niekedy. Zoznam autorových rubrík:  Cool Curaçaohlavovinyknigy, knihy, booksIrečité ÍrskoNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu