reklama

Na vlastnej koži (v ľadovom Dunaji)

Pred dvomi rokmi som, sediac v teplom kresle, s obdivom sledovala reportáž o ľadových plavcoch v Dunaji. Rozmýšľala som, aké je to ťažké, koľko na to musia trénovať a ako nebezpečne ten Dunaj vyzerá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V duchu som si hovorila, že to by som nikdy nedokázala.

Pred rokom som do toho naozaj ľadového Dunaja vliezla prvý, prvučičký raz. Bála som sa tak, že som aj dýchať zabudla. Ale dala som to. A čaru Dunaja som absolútne podľahla.

Podľa starostlivo vedených Jurajových štatistík som v roku 2017 Dunaj tréningovo plávala 22-krát. A zúčastnila som sa 6 medvedích akcii – od Bratislavy, cez Hamuliakovo až po Gabčíkovo. Bola som v dunajských vlnách za dažďa, za snehu, v horúcich letných dňoch aj v krásnej modrej vode, keď sa v Alpách topili ľadovce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dunaj mám jednoducho rada. Ale rešpekt k nemu cítim preveľký. Nikdy totiž nie je rovnaký. A vždy je trochu hrozivý. Ako tiger, keď sa hrá na mačiatko. Neviete, kedy uhryzne alebo podriape, aj keď rozkošne pradie. Je to jednoducho fascinujúci zážitok, stať sa na chvíľu súčasťou niečoho tak silného a majestátneho ako je vodný tok Dunaja...

Tak som sa na tohtoročnej akcii Ľadových medveďov Bratislava rozhodla, že tým, ktorí sa ma vždy pýtajú, aké to bolo v Dunaji, sprostredkujem túto skutočnosť pomocou kamery.

Kameramanka
Kameramanka (zdroj: AleGro)

Podmienky boli viac ako adrenalínové. Vlastne, akcia sa prekladala zo 7. januára, pretože vtedy bol Dunaj tak vysoký a rýchly, že sa jednoducho plávať nedal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

21. januára to bolo tesné. Keby Dunaj pridal pár centimetrov, tak do neho opäť nemôžeme vliezť. Ale nakoniec sa umúdril a pustil nás do svojich vôd.

Joooj, ale rýchle to bolo. Veľký medveď to prirovnal k tobogánu – a veru, pravdu mal. Veľký obdiv patrí plavcom, ktorí plávali cez tok. Klobúk dolu. To sa ešte neodvážim. Možno o rok alebo o dva....

Tento rok mi úplne stačila kamera na hlave. Pokochajte sa ľadovým januárovým Dunajom, v ktorom plávalo 57 ľadových medveďov a medvedíc.

Andrea Ostrihoňová

Andrea Ostrihoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Som aktívna. Niekedy. Zoznam autorových rubrík:  Cool Curaçaohlavovinyknigy, knihy, booksIrečité ÍrskoNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu