reklama

Plávali sme Moravou.... ou! oOU! OOU!

Cítim sa ako čerešnička v miešanom farebnom nápoji s kockami ľadu. Akurát, že môj drink sa nevolá Manhattan, ale Morava, a namiesto kociek ľadu ho chladia ľadové kryhy.  A kryhy nie sú kamaráti

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Aj keď vajda odporúčal vykrikovať na kryhy: „Pozor, idem ja, ľadoborec!“, tie svine ľadové nespolupracujú. Tlačia sa na mňa zo všetkých strán, hlava mi poskakuje ako tá čerešňa v koktajlovom šejkri. Kryhy musím odtláčať do strán a robiť si medzi nimi svoju vlastnú vodnú cestičku. Hoci taká kryha zvrchu vyzerá ako neškodná kôpka premoknutého snehu, pod hladinou sa skrýva poriadne kusisko ľadu, nie nepodobné tomu, o ktorý sa rozbil Titanik.

Je posledná januárová nedeľa a my sa plahočíme 500 m plavbou dolu tokom Moravy, pod Devínske bralo. Teplota vzduchu – 6 stupňov Celzia, voda má príjemných 0,1 stupňov Celzia. Viac ako dvadsiatka statočných, odhodlaných plavcov a plavkýň kľučkuje medzi menšími a väčšími kryhami. Niekde je rieka tak plytká, že sa nám nohy zabárajú do nánosov blata na dne. Takto nízka Morava vraj už roky nebola. Ja to nemám s čím porovnať, plávam v nej prvýkrát. A prvýkrát sa tiež vyskytujem v spoločnosti týchto hnusných plávajúcich ľadových útvarov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dunaja som sa bála a ten ma nežne zviezol na svojich vlnkách za nádherného slnečného dňa. Moravy som sa nebála (dokonca som netrpezlivo sledovala denné reporty, či je plávateľná) a tá ma teda poriadne zomlela. Do rúk a nôh meravých od mrazu ma režú tisícky drobných ľadových hrán. (Až doma v teple zistím, že mám ruky doškriabané, ako keby som padla hustého tŕnia. Ramená a stehná mám modrasté od nárazov do krýh.)

Ale plávam! A doplávam! Musia mi pomáhať s vyzliekaním, v prstoch nemám cit a tak ma bolia celé ruky, že neviem, či sa od bolesti pogrciam alebo omdliem.

Napriek všetkému, som to dokázala!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto som v sebe objavila vďaka zimnému plávaniu - dokážem zabudnúť na bolesť, nepohodlie a chlad. Vyhrám vôľou nad svojím telom.

Pokrstená ľadovou drťou, ktorá sa dnes vydávala za rieku Moravu, môžem sa už nazývať ozajstnou ľadovou medvedicou. Vraj.

Priebeh plavby zachytenej tou najpovolanejšou rukou (patrí vajdovi Ľadových medveďov, Bratislava - Lubomírovi Klimekovi)

si vychutnajte tu:

Andrea Ostrihoňová

Andrea Ostrihoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Som aktívna. Niekedy. Zoznam autorových rubrík:  Cool Curaçaohlavovinyknigy, knihy, booksIrečité ÍrskoNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu