reklama

Strelená

„Ty si strelená!“ zajačal na mňa z mobilu Tányčkin hlas. „Vôbec nie som strelená, veď som ešte na tej strelnici nebola!“ dovolila som si oponovať. „Ale chceš tam ísť! Načo zbrane? Ti hrabe?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

"A vôbec, prečo radšej nerozvíjaš nežnú ženskú stránku svojej osobnosti?“ Pokračovala Tányčka nahnevane. Odvrkla som jej. „Lebo tú mám, po týždňovom zaváraní uhoriek tak rozvinutú, že by som na nej mohla plachtiť po Atlantiku. Potrebujem pridať trochu mužnosti do toku každodennosti.“

A tak som pridala k svojim zážitkom aj absolvovanie kurzu Pištoľ 1. Nie Tányčke natruc, ani len tak zo zábavy. Celý život som sa bála strelných zbraní. Samozrejme, mám na mysli tie ozajstné, nie gumipušky alebo vzduchovky. Jednoducho, ten kus kovu, ktorý sa v ľudskej ruke mení na nebezpečnú zbraň. Ale zároveň ma to veľmi lákalo vyskúšať. Hovorila som si, len to skúsim. Opáčim, ako to funguje. Keď spoznám to, čoho sa bojím, tak sa báť prestanem. Ale mýlila som sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Báť som sa úplne neprestala. No môj strach sa zmenil na veľký rešpekt. Pochopila som, že zbraň sama o sebe nie je nebezpečná. Nebezpečnou sa stáva v rukách človeka. Naučila som sa nielen pracovať s pištoľou, ale najmä sama so sebou. Pocítila som, aké je to, keď máte v krvi toľko adrenalínu, že vám tečie z uší. Naučila som sa koncentrovať za každých okolností. Zapnúť a vypnúť sústredenie. Robiť niektoré veci automaticky. A hlavne, začala som si veriť. Že to, čo robím, viem robiť.

Neskutočný zážitok. Nielen zo streľby samej ale i z atmosféry, prostredia a ľudí okolo.

Zažila som, ako kope pištoľ v ruke a aké ťažké je ju udržať v pokoji. Zistila som, že dokážem napáskovať len 10 nábojov do zásobníku. Viac jednoducho nedám. Mám slabé prsty a dlhé nechty (ale aj na strelnici sú chlapi gavaliermi). Že dokážem vystreliť 5x po sebe a trafiť všetkými strelami do 10. (No dobre, to sa mi podarilo len raz.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bolo to skvelé. Zbrane ma zaujali, prístup lektorov bol vysoko profesionálny no a Gabo hulákal tak nádherne a presvedčivo, že v kombinácii s práskaním výstrelov som sa naozaj cítila ako na skutočnom bojovom poli.

Odchádzajúc zo strelnice na Záhorí som zatelefonovala Tányčke. „Žijem, bolo to super.“ Ona sa ma s nádejou v hlase opýtala. „Dúfam, že ti to už stačilo a znormalizuješ sa.“

Zrak mi padol na certifikát ležiaci na vedľajšom sedadle. „Ja ti neviem. Mám dilemu. Pištoľ 2 alebo Puška 1?“ Tányčka sa začala smiať. „ Vieš čo, to preskoč! Choď rovno na Tank!“ 

Zbraň
Zbraň (zdroj: Andy)
Strelnica
Strelnica (zdroj: Andy)
Andrea Ostrihoňová

Andrea Ostrihoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  153
  •  | 
  • Páči sa:  107x

Som aktívna. Niekedy. Zoznam autorových rubrík:  Cool Curaçaohlavovinyknigy, knihy, booksIrečité ÍrskoNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu