reklama

Milovala som manipulátora

To mne teda nehrozí. Ani vo sne nie. Povie si každá žena... ale je to pravda? Hoci je knižka Milovala som manipulátora Caroline Bréhatovej rozsahom neveľká, je tak prepchatá pocitmi, dojmami, krikom a slzami, že z nej priam cez obal kypia. Emócie kypeli aj zo mňa, keď som si ju čítala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Hnusili sa mi slovné výpady manžela, neschopnosť manželky rozumne reagovať, stúpal vo mne hnev voči hysterickej svokre, cítila som sa za hlavnú hrdinku nepríjemne, keď muž napadal jej rodičov, .

Najhorším pre autorku je zistenie, že milovaný muž je v skutočnosti netvor, ktorého zvrátené psychické manipulácie zasahujú aj maličkú dcérku.

Ako sa vlastne dá psychicky týrať?

„ Môžem dostať malý božtek?" opýtala som sa a pristúpila k nemu. Julian ma prudko odstrčil a čo najospalejším hlasom mi odvetil: „Zavri si hubu!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alebo

Sadol si obkročmo na moje obrovské brucho, schytil vankúš a priložil mi ho na tvár. Pritláčal, silno, ešte silnejšie, pričom vrieskal z plných pľúc: „Špinavá, egoistická suka! Večne ty a tvoje potreby! Kurva jedna. Ja ti dám ísť do Bretónska s mojim dieťaťom!" Hrozne som sa bála o dieťa, ktoré sa vo mne trepalo, a nakrátko som znehybnela.

Chcelo sa mi vopchať ruku do knižky a chytiť hlavnú hrdinku za rameno a zatriasť ňou, nech sa spamätá, nech si to nedá robiť, nech uteká rýchlo preč a poriadne ďaleko. Ale to bol jej život a následky svojich rozhodnutí, či nerozhodnutí znáša dodnes. Varuje pred takýmto konaním ostatné ženy, dôsledne približuje postupný rozklad seba i svojho manželstva, deštrukciu rozumnej osoby na kôpku obnažených nervov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Muž, ktorému som hovorila poklad, odišiel bez rozlúčenia; vytratil sa, porazil a vytlačil ho iný muž, a toho som potajomky nazvala zviera."

V závere knihy nájde čitateľ/ľka pätnásť príznakov signalizujúcich psychické násilie. Odporúčam prečítať a porovnať s realitou vo svojom okolí.

Je príjemné zistiť, že vás sa to netýka. Zatiaľ.......

Caroline Bréhatová: Milovala som manipulátora. Ikar, 2011

Andrea Ostrihoňová

Andrea Ostrihoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  153
  •  | 
  • Páči sa:  107x

Som aktívna. Niekedy. Zoznam autorových rubrík:  Cool Curaçaohlavovinyknigy, knihy, booksIrečité ÍrskoNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu