reklama

Prežila som Prežitie-24 hodín

„A je to aj pre ženy?“ opýtala som sa, poklopkávajúc na červeno nalakovanými nechtami po stole. „Samozrejme, je to pre kohokoľvek. Jediný limit je vek. Minimálne 15 rokov.“ Potešila som sa. „Tak dobre, tak ja si to objednám.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Tento rozhovor prebehol vo štvrtok popoludní a v sobotu o deviatej ráno som parkovala svoje červené autíčko pri budovách bývalého družstva v nemenovanej obci s veľmi krátkym názvom na Záhorí. Cítila som sa na jednej strane zvedavo a plná optimizmu a na druhej strane som cítila obavy, že sa určite strápnim. Že to vzdám a budem na posmech. Na mojej narodeninovej torte mali čísla oblé tvary a ja som si, napriek tomu, dopriala kurz Prežitie – 24 hodín. Stretlo sa nás na kurze sedem. Štyri ženy (takže je to určite aj pre ženy) a traja muži. Vraj obvykle bývajú muži v prevahe a počet účastníkov vyšší. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aby som to nenaťahovala a príliš sa nerozpisovala.

Bolo to skvelých 24 hodín. 

Mali sme šťastie – na počasie (ani kvapôčka), na kolektív (rôznorodý ale prekvapivo súdržný) a na inštruktora. Mišo je ten typ profesionála, ktorého virtuozitu musíte obdivovať. Natrénované roky dávajú jeho pohybom pri fyzickej aktivite eleganciu tanečníka. Viazanie uzlov, zlaňovanie, plazenie po drevenej klade – to všetko a mnoho iného vyzeralo tak jednoducho a ľahko. No, nebolo. Trápili sme sa, niektorí viac, niektorí menej. Ale dokázali sme to. Aj veci na jedenie sme dokázali nájsť, upraviť, uvariť a dokonca aj zjesť. Rukami od popola, vojenskými lyžicami sme vyjedali kúsky vo vode vareného kuracieho mäsa s kukuricou. Na zapitie koloval ešus s čajom, v ktorom plávali vlastnoručne nazbierané bylinky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naučili sme sa pracovať s mapou a buzolou. Stanoviť a udržať azimut. Dať prvú pomoc a podať pomocnú ruku. Nájsť sever a nepiť z kaluží. Spali sme pod holým nebom, prikrytí vojenskými pláštenkami. Unavení nezvyklou námahou a tridsiatkovými teplotami. Uťahaných ako mačence nás ráno Mišo musel dokonca budiť.

Ale hlavne (teda ja určite) sme si pripomenuli, ako ľahko sa dá žiť bez stresu, technického vybavenia a internetu. Dokázala som to, zvládla som všetko. Bez výnimky. Dala som to. A, pravdepodobne, zlomila rekord - hornú vekovú hranicu aktívneho účastníka kurzu Prežitie 24 hodín.

Za odmenu mi vesmír ponúkol krásnu nočnú oblohu plnú hviezd, z ktorých mi dve položil k nohám. Prvýkrát v živote som videla padať hviezdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sedím pri pracovnom stole. Modriny identifikované, škrabance vydezinfikované, štípance natreté. Som opäť za dámu. Aj nechty mám zase na červeno nalakované.

Beriem do rúk mobil, lebo chcem zavolať Mišovi.

Zaujíma ma, kedy je voľný termín na 48 hodinovku.

certifikat Prežitie 24 hodín
certifikat Prežitie 24 hodín (zdroj: ostandy)
Andrea Ostrihoňová

Andrea Ostrihoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Som aktívna. Niekedy. Zoznam autorových rubrík:  Cool Curaçaohlavovinyknigy, knihy, booksIrečité ÍrskoNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu