reklama

Dnešná knižná reťazovka - mojich 55 odpovedí

U nás v rodine sa knihy považovali a považujú za rovnocenných obyvateľov bytu. Zdieľajú s nami životný priestor a tešia príbehmi, ktoré nám rozprávajú. Knihy si neuveriteľne vážim a v mojej kabelke nájdete skôr knižku ako rúž či hrebeň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Tu sú moje odpovede:

1. Obľúbená kniha z detstva?

Anna zo Zeleného domu. Čítala som ju asi 58x.

2. Čo práve čítaš?

Nádherné tvory - Kami Graciová a Margaret Stohlová. Je to taký Romeo a Júlia na južanský/americký spôsob a k tomu trochu zaklínačov, temných síl a čarovných kníh. O tom, že človek môže celý život niekde žiť a napriek tomu o tom mieste nič nevedieť. Že odlišnosť netreba ignorovať ale rešpektovať. A že každá voľba nám nielen niečo prináša ale si od nás aj niečo berie. Vhodné pre mládež a tých, čo nikdy nedospeli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Máš práve nejakú rezerváciu v knižnici?
Nie. V knižniciach si požičiavam tak od oka. Čo je práve v polici.

4. Knižný zlozvyk?
Strašne rada čítam vo vani.... Už som utopila niekoľko desiatok kníh, čo ma strašne mrzí.

5. Čo máš práve požičané z knižnice?
Asi 6 kníh. Prevažne detektívky.

6. Máš čítačku e-kníh?
Nee. Som zarytý klasik, papieroknihofil.

7. Preferuješ čítať len jednu, alebo viacero kníh naraz?

Čítam naraz viac kníh. Jednu mám v kabelke - takzvane príručnú, na čakanie na rôznych miestach, druhú doma a tretiu na chalupe

8. Zmenili sa tvoje čitateľské návyky odkedy si začal blogovať?
Obohatili sa možnosti, knihu si niekedy vyhľadám podľa toho, že o nej niekto napísal na blogu - či už v dobrom, alebo v zlom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

9. Najhoršia kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Krzystof Varga - Guláš z turuľa. Pár krásnych hlášok utopených v mori depresívnych drístov.

10. Obľúbená kniha, ktorú si tento rok prečítal?

Agatha Christie - Môj životopis. Čítam ju každý rok aspoň jedenkrát.

11. Ako často čítaš knihy mimo svojho obľúbeného žánru?
Ja čítam všetko, na čo padnem.

12. Čítaš niekedy tú istú knihu viac krát?
Všetky dobré knihy čítam viackrát.

13. Dokážeš čítať v autobuse?

Jasné. Aj v lietadle, aj vo vlaku, aj v aute (ale nie ako šofér). Dokonca pri obzvlášť napínavých pasážach ku koncu knihy čítam aj pri chôdzi - venčenie psa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

14. Obľúbené miesto na čítanie?
POSTEĽ. Ale ani vaňa plná teplej vody nie je zlá.

15. Zásady pri požičiavaní kníh?
Knihy požičiavam, ale obal z nich si nechávam v knižnici, aby som vedela, že som ju požičala. Čo je mi, často krát, na figu borovú, lebo si nepamätám, komu som tú knihu požičala. Keď prídem pôžičkou o knihu, poviem si, že išla žiť do sveta a bude jej tam medzi ľuďmi lepšie ako u mňa v knižnici.

16. Robíš knihám somárske uši?

ano. Ale hanbím sa za to......


17. Píšeš si na okraje strán poznámky?
Nie. Nikdy by som to miesto nenašla. Používam blok, alebo aspoň príručný papierik.

18. A do učebníc?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj to sú knihy. Vo všeobecnosti do kníh nepíšem. Je to voči nim neuctivé.

19. V ktorom jazyku čítaš najradšej? V koľkých dokopy to zvládneš?
V češtine. Dokopy zvládnem čítať v slovenčine, angličtine a spomínanej češtine.

20. Čo musí kniha mať, aby si ju zamiloval?

Príbeh.

21. Čo musí kniha mať, aby si ju odporučil ďalej?

Príbeh.

22. Obľúbený žáner?
Historické detektívky.

23. Žáner, ktorý čítaš najmenej (ale chcel by si viac)?

Poézia. Dobrá poézia poteší.

24. Najväčšmi inšpiratívna kniha, ktorú si tento rok čítal?

Rosa Doyle - Shadows will fall - írsky ženský detektívko román. Práve tá kombinácia sa mi v prevedení Doyleovej veľmi páči.

25. Obľúbená svačinka ku čítaniu?

Tekvicové, alebo slnečnicové semiačka.

26. Ako často vyberáš knihu podľa obálky?
Nie. Mám omnoho radšej knihy bez čohokoľvek na obálke - sú tajomnejšie a sľubnejšie.

27. Ako často súhlasíš s negatívnou knižnou kritikou?
Len v prípade, že kritizovanú knihu poznám. Inak je kritika vo všeobecnosti veľmi subjektívna vec.

28. Čo písanie negatívnych recenzií?
Radšej píšem pozitívne recenzie. Ale čo sa dá robiť, keď tých slabých kníh je čoraz viac.

29. Ak by si mohol čítať v ďalšom cudzom jazyku, ktorý by si vybral?
Španielsky.

30. Najväčšia knižná výzva?

Joseph Heller - Hlava XXII. Nikdy som ju nedokázala dočítať do konca! Až na desiaty krát.

31. Najväčšia knižná výzva, do ktorej sa stále bojíš ísť?

Anna Karenina v ruštine. Obávam sa, že to nikdy nedokážem.

32. Obľúbený básnik?

Jacques Prévert

33. Koľko kníh si zvyčajne požičiavaš z knižnice?

Dvakrát za týždeň tak tri-štyri.

34. Vrátil si už knihu do knižnice bez toho, aby si ju prečítal?
Áno. Sklamalo ma prvých 15 strán a už som sa tým neprehrýzla.

35. Obľúbená knižná postava?

Bábi Zlopočasná - od Terryho Pratchetta

36. Obľúbený knižný záporák?

Záporákov neobľubujem.

37. Knihy, ktoré si zvyčajne beriem na prázdniny?

Musí ich byť veľa, musia byť hrubé a ešte mnou nečítané. Na žánri nezáleží.

38. Najdlhšia doba, ktorú si nečítal?

Asi 24 hodín. Ale to si nie som istá.

39. Kniha, ktorú si nedokázal/nemohol dočítať?

Patrick Süskind - Parfém.

40. Čo ťa najskôr dokáže pri čítaní vyrušiť?
Pes.

41. Obľúbená filmová adaptácia?

Doktor Živago.

42. Adaptácia, ktorá ťa totálne sklamala?
Tých bolo veľa.

43. Ako často čítaš spoilery?
Nečítam ich.

44. Najviac peňazí, ktoré si na jeden krát minul v kníhkupectve?

Naozaj veľa - ale to bolo za odborné knihy. Beletriu kupujem najradšej v antikvariáte.

45. Ako často knihu pred čítaním prelistuješ?

Vždy, keď môžem.

46. Dôvod, pre ktorý by si v polovici knihu vzdal?

Nudná, bezodná hlúparina, ktorá sa ťahá ako sopeľ.

47. Máš rád knihy usporiadané?
Nie. Knihy si svoje miesto nájdu tak nejak sami.

48. Zvykneš knihy skladovať, alebo ich po prečítaní posúvaš ďalej?
Najmilovanejšie uchovávam doma, po ruke, na nazretie priebežne. Hodnotné uchovávam uložené na chalupe - pre ďalšie generácie. A tie také, na jedno prečítanie, posúvam do miestnej knižnice. NIKDY knihy nevyhadzujem.

49. Sú knihy, ktorým sa vyhýbaš?

O dejinách druhej svetovej vojny - v akejkoľvek podobe.

50. Kniha, ktorá ťa rozosmiala?

Joanna Chmielewska - Leško. Prvýkrát ma rozosmiala ako 15- ročnú. Ale dokáže to aj teraz.

A ešte slovenský preklad knihy Gabriella Chevalliera - Zvonodrozdovo - ten je skvostny.

51. Kniha, ktorá ťa rozhnevala?

Celý slovenský preklad Pratchettovej Zemeplochy. Hrozné.

52. Kniha, ktorá ťa rozplakala?
Teraz si nespomeniem, ale bolo ich určite viac. Ja som dosť plačko.

53. Kniha, od ktorej si nemal žiadne očakávanie, ale nakoniec sa ti páčila?

Asi by som uviedla celého Kulhánka. Na toho som naďabila naozaj náhodou a vykľulo sa z neho príjemné prekvapenie.

54. Kniha, od ktorej si očakával veľa, ale nakoniec sa ti vôbec nepáčila?

Iva Pekárková - Málo černý varlata. Ako blog to bolo dobré, ako kniha ma to sklamalo.

55. Obľúbené čítanie na odreagovanie?

Lindsay Davisová a jej séria príbehov zo starovekého Ríma.

Andrea Ostrihoňová

Andrea Ostrihoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Som aktívna. Niekedy. Zoznam autorových rubrík:  Cool Curaçaohlavovinyknigy, knihy, booksIrečité ÍrskoNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu